Voorbereiding van de reis - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van Ruud Bliek - WaarBenJij.nu Voorbereiding van de reis - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van Ruud Bliek - WaarBenJij.nu

Voorbereiding van de reis

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

17 Januari 2019 | Nederland, Nijverdal

Alle voorbereidingen voor de reis zijn gemaakt. De deelnemers hebben zich aangemeld, de vliegtickets en de hotelaccommodaties in Bardia en Kathmandu zijn gereserveerd. Binnenkort hebben we een kennismakingsbijeenkomst, waarin we aan de hand van enkele foto's en het beantwoorden van vragen iedereen vertrouwd proberen te maken met de andere wereld waarin we straks terecht komen en om de fotoapparatuur en weetjes door te nemen.
Ik kan me mijn eerste keer Nepal (en tevens mijn eerste verweg vakantie) nog goed herinneren en het was bij aankomst in Kathmandu absoluut een cultuurschok. De kleuren, de geuren, het lawaai, de drukte, maar vooral ook de armoede. Het is zo anders dan je thuis gewend bent. Elke keer weer een belevenis en even wennen.
Het andere aan deze reis is dat we nu eens niet de bergen in gaan, maar naar het zuiden, naar het laagland op de grens met India, waar we in Bardia ons volledig focussen op het fotograferen van wildlife. In Bardia leven o.a. tijgers, olifanten en neushoorns en het ultieme doel is toch wel om een tijger voor de lens te krijgen. Voor en na Bardia verkennen we een aantal dagen de culturele rijkdommen van Kathmandu. Van natuur naar cultuur. Een uitdaging voor de deelnemende fotografen.
Het volgende verslag komt vanuit Nepal, mits er een internet verbinding beschikbaar is.

Ruud

Reiziger, fotograaf, muzikant Gek op bergen en ruige natuurgebieden voor het maken van lange trektochten in o.a. Nepal, Noorwegen, Schotland en de Alpen. Natuur en reisfotograaf en organisator van fotoreizen naar Nepal en Herzegovina.

Actief sinds 17 Jan. 2019